З урахуванням наявності розвиненої мережі залізниць масові великотоннажні авіаперевезення в Україні мають досить хиткі перспективи. Зовсім інша справа – мала авіація. Але де ж вона?
«Важка спадщина» як перебороти
У Союзі мала авіація була представлена переважно не такими вже маленькими Ан-2 і L-410UVP. Непоодинокими були випадки, коли вони перевозили 1-2 пасажирів або до 100 кг пошти. Планово-збиткова галузь, що існувала на державні дотації, могла собі це дозволити. Але сьогодні ситуація докорінно змінилася. І сьогодні можна без проблем придбати легкий ЛА зарубіжного і навіть вітчизняного виробництва. Але мала авіація поки буквально «прикута до землі».
Законодавчі проблеми
Законодавство, що регулює використання повітряного простору, теж дісталося Україні у спадок від СРСР. Чи не станемо його ганьбити. Для тих умов воно було майже ідеальним. Біда лише в тому, що всі норми були «заточені» під створення умов для роботи держмонополіста в особі «Аерофлоту». Саме відсутність прийнятної нормативної бази, надмірна зарегульованість буквально всіх питань стримують сьогодні масовий розвиток малої авіації.